How Do I Read This? Reflections From a Teacher Reading Circle
Reflections from a teacher reading circle
DOI:
https://doi.org/10.58215/ella.16Emneord (Nøkkelord):
Engelskundervisning, multimodale tekster, multimodal literacy, grafisk roman, grafisk essay, lesesirkelSammendrag
Dette grafiske essayet utforsker samhandlingen mellom norske og amerikanske lærere som deltok i en digital lesesirkel (våren 2022) om grafiske romaner. I lesesirkelen, som varte i ett semester, leste og diskuterte lærerne fire grafiske romaner. Essayet retter søkelyset mot de visuelle og analytiske ferdighetene som de utviklet i fellesskap mens de lærte å lese og diskutere multimodale tekster. Formatet grafisk essay ble valgt for å illustrere visuelt karakteristiske elementer som vi finner i mange grafiske romaner. Det dreier seg blant annet om komposisjonelle, mellommenneskelige og kunstneriske grep, inkludert hvordan struktur, farge og design kommuniserer mening. Essayet gir videre idéer for hvordan man kan ta i bruk multimodal lesing, skriving og diskusjon knyttet til dette, spesielt i engelskundervisningen.
Nedlastinger
Publisert
Utgave
Seksjon
Lisens
Opphavsrett 2023 ELLA - utdanning, litteratur, språk
Dette verket er lisensiert under Creative Commons Attribution 4.0 International License.