How Do I Read This? Reflections From a Teacher Reading Circle

Reflections from a teacher reading circle

Forfattere

  • Michelle Jewett Central NM Community College

DOI:

https://doi.org/10.58215/ella.16

Emneord (Nøkkelord):

Engelskundervisning, multimodale tekster, multimodal literacy, grafisk roman, grafisk essay, lesesirkel

Sammendrag

Dette grafiske essayet utforsker samhandlingen mellom norske og amerikanske lærere som deltok i en digital lesesirkel (våren 2022) om grafiske romaner. I lesesirkelen, som varte i ett semester, leste og diskuterte lærerne fire grafiske romaner. Essayet retter søkelyset mot de visuelle og analytiske ferdighetene som de utviklet i fellesskap mens de lærte å lese og diskutere multimodale tekster. Formatet grafisk essay ble valgt for å illustrere visuelt karakteristiske elementer som vi finner i mange grafiske romaner. Det dreier seg blant annet om komposisjonelle, mellommenneskelige og kunstneriske grep, inkludert hvordan struktur, farge og design kommuniserer mening. Essayet gir videre idéer for hvordan man kan ta i bruk multimodal lesing, skriving og diskusjon knyttet til dette, spesielt i engelskundervisningen.

Forfatterbiografi

Michelle Jewett, Central NM Community College

Michelle Jewett lived and taught in Norway as a Fulbright Roving Scholar in American Studies in 2021-22. Prior to that she taught English education and secondary literacy to K-12 teachers in New Mexico and Illinois. She has published on adolescent literature, green English, and decolonizing the curriculum.  She now works as a Senior Project Manager for a statewide early childhood mentor network at Central NM Community College

Ytterligere filer

Publisert

2023-06-28

Utgave

Seksjon

Grafisk essay